Motorkářský Olymp(ie)

Autogramiáda s jezdci Grand Prix v Brně Světová špička v nákupním centru Olympie Dárek pro Abáju Loris a zmrzlina

Moto GP 2011
Na pomyslném motorkářském Olympu – na stupních vítězů mistrovství světa silničních motocyklů – stane jen někdo, kdo je opravdu talentovaný. K tomu potřebuje ještě notnou dávku štěstí a prostředků. Včera odpoledne (11. 8. 2011) jsme moderovali autogramiádu jezdců, kteří zvednou hladinu adrenalinu desítkám tisíc návštěvníků Grand Prix ČR na Masarykově okruhu v Brně.

V nákupním centru Olympie bylo doslova narváno. Zázemí bylo skvělé – jednak díky perfektní výstavě o historii brněnského okruhu, jednak díky závodním motorkám Karla Abrahama i novým modelům Ducati od D-moto Brno (Palackého 155). Nemohli jsme nevzpomenout našeho kamaráda Frantu Šťastného, který by z téhle zdařilé akce měl určitě radost. Návštěvníci mohli obdivovat Aprilii 125 Karla Abrahama s číslem 44 a výkonem 65 koní , stejně jako jeho vítězný stroj z Valencie FTR moto s motorem Honda o výkonu 130 koní. Ovšem jeho nový stroj Ducati Desmosedici GP11 s maximálkou 340 km/h uvidí jeho fandové při nedělním závodě. Nebylo jich v olympii málo, přišel i Fan klub „Abáji“ Karla Abrahama a daroval mu excelentní originální model jeho motorky, na kterém pracoval jeden z nadšenců více než dva měsíce. Bylo milé potkat také po letech Lorise Capirossiho. Zeptal jsem se ho, kolik podle něj bylo Karlovi Abrahamovi, když byl v roce 1990 mistrem světa. Nenechal se nachytat, filuta, odvětil že snad ani ještě Karel nebyl na světě. Moc se nemýlil – narodil se 2. 1. 1990. Všichni byli skvělí a i mlaďoši se chovali jako zkušení profesionálové. Přijeli ve dvou vlnách – jezdci v kategorii 125ccm a Moto2 – Thomas Luthi [loňský velký soupeř Abáji], Jakub Kornfeil [loni v Brně pátý], Ladislav Chmelík [divoký kartář, letos jede v Brně už potřetí], Miroslav Popov [letos na GP v Mugellu devatenáctý, velmi nadaný jezdec], Jakub Jantulík [jezdí za Junior tým AMK Masarykův okruh] a Tomáš Vavrouš [bude startovat v Red Bull Rockies Cupu].

V druhé vlně nás málem zavalila třetí vlna fanoušků – v kategorii MotoGP jede Karel Abraham [vítěz závodu MS v kategorii Moto2 ve Valencii 2010 a miláček českého publika], Loris Capirossi [mistr světa poprvé v roce 1990, setkali jsme se ve West Honda Pons Teamu, poskytl mimo jiné i rozhovor mým novinám Svět motorek, dělali jsme společně několik akcí v Praze, v Brně a ve Florencii], Randy de Pugniet [přišla za ním jeho o hlavu větší kočka, která fotila pro Playboy, a přinesla mu lentilky], Nicky Hayden [neměl podpisové karty, tak podepisoval prospekty Ducati], Colin Edwards [platí v Moto GP za velkého vtipálka], Cal Crutchlow [spolu s Karlem Abrahamem druhý nováček v této kategorii]. O tlumočení se jako vždy excelentně postaral Michal Krejska, produkce celé akce (Brno Circuit) byla perfektní. Takže se není co divit, že atmosféra v brněnské Olympii na autogramiádě byla včera odpoledne úžasná. Jak jinak to mohlo být na pomyslném motorkářském Olympu!

Foto Stanislav Chlup
Info: www.karelabraham.cz, www.automotodrombrno.cz, www.dmoto.cz, www.ducati-czech.cz


Moto GP 2011Moto GP 2011Moto GP 2011Moto GP 2011Moto GP 2011Moto GP 2011Moto GP 2011Moto GP 2011Moto GP 2011Moto GP 2011Moto GP 2011Moto GP 2011Moto GP 2011Moto GP 2011Moto GP 2011Moto GP 2011Moto GP 2011Moto GP 2011

Ještě k tomu, co říká Karel Abraham a jeho oficiální stránky ke svému novému stroji: Věřím, že Brno bude s Ducati úplně jiné než v nižší kubatuře. Premiéru před domácím publikem v královské kubatuře MotoGP má před sebou český motocyklový závodník Karel Abraham. Jezdec týmu Cardion AB Motoracing do druhé poloviny sezony v nejprestižnějším světovém motocyklovém šampionátu vstupuje na průběžném dvanáctém místě celkového pořadí.
 
Karel Abraham, který do šampionátu přestoupil z kubatury Moto2, kromě dvou nedokončených závodů vždy bodoval a celkem čtyřikrát se probojoval do elitní desítky. Nejlepším umístěním jsou dvě sedmá místa ze španělského Jerezu a britského Silverstone. „Musím přiznat, že kdyby mi na začátku sezony někdo předpovídal takové výsledky, byl bych za to vděčný. Ale teď víme, že máme na víc,“ konstatoval jezdec.

Svůj motocykl Ducati Desmosedici GP11 Abraham na domácí trati vyzkouší poprvé. „I když je to moje „domácí“ trať, nemám žádnou možnost na ní trénovat v průběhu sezony. Motorka byla naposledy v České republice v době, kdy na dráze ležel sníh,“ podotkl český závodník. Na premiéru na brněnské trati se těší. „Zatím mám takovou zkušenost, že na motorce MotoGP jsou okruhy úplně jiné než v Moto2. Takže jsem na Brno zvědavý. Mému stylu vyhovuje, má docela rychlé zatáčky, žádné šikany.

Hodně jezdců má s Brnem problém, protože je kopcovité, ale mně se to líbí. I když je to náročné na nastavení motorky i zkušenosti jezdce,“ konstatoval Abraham.

V průběhu sezony Abraham výrazně zlepšil především své časy z kvalifikací. „Mojí slabinou pořád zůstává start a první dvě kola. Věřím, že pokud s tím dokážu něco udělat, můžu bojovat s jezdci, kteří jezdí pravidelně v první desítce,“ uvedl jezdec.

Páteční a sobotní program absolvuje Karel Abraham s motocyklem ve stejné barvě, jakou používá při všech ostatních závodech. Do nedělního závodu ale vyjede s kapotáží v bílém designu. Sněhobílá bude i jeho kombinéza. „Myslíme si, že start prvního českého závodníka v MotoGP na domácí trati je výjimečná událost a alespoň takto na ni chceme upozornit,“ podotkl otec jezdce a manažer týmu Cardion AB Motoracing Karel Abraham st.

Ducati Desmosedici GP11
Motocykl vyrobený v továrně Borgo Panigale v Bologni má karbonový rám a název je odvozený od netypického ventilového rozvodu motoru, takzvaného desmodromického [ventily jsou nejen otevírány, ale i zavírány vačkovou hřídelí]. Sedici je pak jednoduše v italštině „šestnáct“ a označuje počet ventilů v motoru.

Ducati Desmosedici GP11

Ducati Desmosedici GP11

Hmotnost:„suchá“150kg
Maximální rychlost:
340 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 2,7 s
Motor: Čtyřválec 800ccm, výkon 240 HP
Objem nádrže: 21 litrů