Triumph Rocket III

Největší cruiser v Evropě Kroutící moment 200 Nm Parkoviště pro autobusy nemáme!

triumph rocket III
Když moji kamarádi otevírali půjčovnu motocyklů enJOYride, požádali mě, abych napsal stručnou charakteristiku všech motocyklů. K obrovskému motocyklu Triumph Rocket III jsem tehdy napsal toto:

Evropský výrobce motocyklů za Lamanšským průlivem šokoval celý motoristický svět a představil naprosto unikátní záležitost - sériově vyráběný power-cruiser Triumph Rocket III. Motocykl, která má hned několik nej. Samotný název motocyklu není nikterak přehnaný. Jde opravdu o "super-raketu", která je navíc koncipovaná jako cruiser. Kroutící moment 200 Nm při 2 500 ot./min. a výkon pěkných 142 koní při 5 750 ot./min. vyvolává údiv. Aby ne. Motocykl je vybaven robustním motorem s neuvěřitelným obsahem 2 294 ccm! Jelikož jde o motocykl vyráběný sériově, je prvně překonána magická hranice 2 litrů. Řadový podélně uložený kapalinou chlazený tříválec DOHC s dvanácti ventily a elektronickým vstřikováním tak přenáší svůj neskutečný výkon pomocí hřídele na zadní kolo. Chce to fakt dospělého chlapa s dospělými motorkářskými zkušenostmi. Jen tak si můžete raketu osedlat a triumfovat!

Díky téže půjčovně enJOYride mohu teď připojit i osobní zkušenost s tímto čtyřsetkilovým motocyklem. Přiznám se, že jsem měl před ním opravdu respekt a po několikadenní zkušenosti a několika stech kilometrech v sedle mi potom motocykl Harley-Davidson Softail Heritage De luxe s velkým motorem připadal jako docela malá motorka. Člověk si taky zvykne víc přemýšlet, jak zaparkuje – couvání do kopce na mokré trávě není zrovna nejlepší způsob manévrování s tak velkým strojem. Pak se člověk ani nemůže divit, když mu na show na rakovnickém náměstí kamarádi z Astakusu s úsměvem sdělí: „Parkoviště na autobusy tu nemáme!“.

První dojem po nastartování cestovní verze Triumphu Rocket III – příjemný, vyvážený chod tříválcového motoru. Převodovka funguje velmi přesně a na tak velký motor i jemně. Když se rozjedete, motocykl je okamžitě skvěle ovladatelný. Zjistíte, že zatáčí, brzdí – prostě dělá všechno to, co motocykl dělat má. Kardan netrhá a necuká, pětistupňová převodovka je příjemně odstupňovaná, jednička je krátká, takže můžete jet plynule i velmi pomalu. Velký vodní chladič bezvadně supluje chrániče kolen. Odnímatelný a zamykatelný plexi štít vytváří příjemnou klidovou zónu. Je to opravdu VELMI POHODLNÝ cestovní motocykl. Pérování je přesně kompromisem na hranici pohodlí i bezpečné rychlé jízdy. Díky velkému obsahu a neskutečnému kroutícímu momentu 200 Nm můžete bleskurychle ujet z hrozícího problému a ještě navíc zažít přetížení 1,2 G. Jinými slovy – tohle je opravdu velmi aktivní bezpečnost. Když na dálnici zařadíte pětku, už není třeba nikdy až do přistání v cíli přeřazovat. Zkoušel jsem rychlost kolem 180 km/h, motocykl se choval klidně, nevlnil se a cítil jsem se naprosto bezpečně. Když bylo třeba, na srazu v Ouběnicích jsem s ním ve stupačkách projel kus bývalé sajdkár-krosové trati. Obě brzdy fungují bezchybně a velmi dobře brzdí. Vpředu se o to starají dva kotouče 320 mm a čtyřpístkové třmeny. Standardní ovládací prvky na řídítkách jsou přesné a nad tlačítkem startéru je vhodně doplňuje spínač ovládání palubního počítače s informacemi o dojezdu nádrže, časem, počítadlem kilometrů a celkovým počtem ujetých kilometrů. Dva pevné uzamykatelné boční kufry mají dno vystláno pryžovou vrstvou, ve vnitřních postranních kapsách je prostor pro doklady, výstražnou vestu a lékárničku. Střízlivý a solidní dojem úměrných linií se promítá i do stejné filozofie pojetí všech funkcí stroje. Vyváženost, přesnost, funkčnost. Majestátní objem i výkon, ale také překvapivá užitná hodnota. Motocykl, který vám poskytne komfort a pohodu z pomalé cestovní jízdy, stejně jako luxusní adrenalin ze zrychlení. Triump nade mnou triumfoval a bylo to velmi příjemné!

Foto: Jiří V. Jaroch
Info: www.enjoyride.cz, www.triumph-moto.cz

Triumph Rocket IIITriumph Rocket IIITriumph Rocket IIITriumph Rocket IIITriumph Rocket IIITriumph Rocket IIITriumph Rocket IIITriumph Rocket III